Follow us:

Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση

Άρθρο από την έντυπη έκδοση Τεύχος 15

Η στόχευση πρέπει να είναι η επίτευξη διαχρονικότητας

305

H πεμπτουσία της σχεδιαστικής δύναμης υπάρχει ήδη εκεί έξω όπου υπάρχει ζωή… Άλλωστε ο Frank Loyd Wright, Αμερικανός αρχιτέκτονας, το είχε φανερώσει πρώτος: «Ένας γιατρός μπορεί να κρύψει τα λάθη του, αλλά ένας αρχιτέκτονας το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να συμβουλέψει τον πελάτη του να φυτέψει κληματαριές».

Κι αυτή η δύναμη αποτυπώνει επί της ουσίας μια Στάση Ζωής… όπως ακριβώς την αποτυπώνει με πρωτόγνωρο τρόπο και η Αμαλία Νουκάκη.

Εξάλλου, όταν μιλάμε για το πρόσωπο που η Εφορία Αρχαιοτήτων κάλεσε προκειμένου να σχεδιάσει το αρχαιολογικό μουσείο Ρεθύμνης, που στεγάζεται στην βενετσιάνικη εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου, τότε όλα αλλάζουν. Ειδικά, όταν μιλάμε πλέον για design culture σε στενή διασύνδεση με τον πολιτισμό και την τοπική ιστορία.

 

Επιμέλεια: Παντελής Σπυριδάκης

Ποιο αποτέλεσε το πρώτο κίνητρο για να ασχοληθείτε με τον τομέα του design art living;

Δεν το διάλεξα, με διάλεξε. Θεωρώ πως πάντα αυτή ήταν η κλίση μου και το πάθος μου και είμαι πολύ τυχερή που το ακολούθησα και επαγγελματικά. Από τότε που έχω μνήμες, θυμάμαι να μπαίνω μέσα σε χώρους και να σκέφτομαι πώς θα μπορούσαν να γίνουν πιο όμορφοι και συνάμα τα συναισθήματα αυτών που τους χρησιμοποιούσαν.

Η σκέψη για το Amalia Noukaki, Design Studio πώς γεννήθηκε;

Ήταν η φυσική εξέλιξη της πορείας μου στο χώρο του Design. Αναζητώ πάντα ιδιαίτερα υλικά, έπιπλα, φωτιστικά, υφάσματα κ.ά. Δημιούργησα τον χώρο αυτό, για να μπορέσω να συγκεντρώνω τα υλικά αυτά από όλο τον κόσμο και να μπορώ να δίνω στις δουλειές μου την απόλυτη λεπτομέρεια, κάτι που ήταν δύσκολο να βρω στην τοπική αγορά μόνο.

Ποιο project ξεχωρίζετε από όλα αυτά που έχετε ολοκληρώσει και για ποιο λόγο; Πείτε μας δυο λόγια για αυτό…

Αναμφισβήτητα το πρώτο μου project στο Ρέθυμνο. Το εστιατόριο Prima Plora πριν 20 χρόνια. Μια συνεργασία που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα και παρότι ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του, είναι ακόμα επίκαιρο και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία.

Τι ανάγκες μπορεί να καλύψει το Amalia Noukaki Design Studio;

Είναι ένας δυτός χώρος που συστεγάζει ένα γραφείο design με εμπειρία 20 ετών στον σχεδιασμό εσωτερικών και εξωτερικών χώρων και ένα κατάστημα που διαθέτει μοναδικές συλλογές υλικών, επίπλων, φωτιστικών, υφασμάτων από όλο τον κόσμο.

Προσπαθώ μέσα από τον σύγχρονο σχεδιασμό να αναδείξω την τοπική αρχιτεκτονική, χρησιμοποιώντας τοπικά υλικά, υφές και χρώματα

Διακοσμητικά στην χρονική περίοδο που διανύουμε, ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις που μας έρχονται από το εξωτερικό;

Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ απόλυτα την παροδική τάση. Πρόκειται για έργα ζωής μεγάλης αξίας και η στόχευση πρέπει να είναι η επίτευξη διαχρονικότητας.

Υπάρχει η κουλτούρα στην δυτική Κρήτη – Ρέθυμνο & Χανιά να δημιουργούν χώρους που να αναδεικνύουν τον προορισμό; Ποια ντόπια υλικά θα πρέπει να γίνουν πρεσβευτές σε όλο αυτό;

Προσωπικά, στα έργα μου, όταν πρόκειται για αναπαλαιώσεις και αντίστοιχα σε έργα της κρητικής υπαίθρου, προσπαθώ μέσα από τον σύγχρονο σχεδιασμό να αναδείξω την τοπική αρχιτεκτονική, χρησιμοποιώντας τοπικά υλικά, υφές και χρώματα. Η Κρήτη είναι ένα πολυμορφικό νησί, οι εναλλαγές του τοπίου είναι διαρκείς και κάθε έργο πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα με το σημείο όπου βρίσκεται. Δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε μια μανιέρα για όλα τα έργα!

Η δική σας η αρχιτεκτονική & διακοσμητική φιλοσοφία σε ποιο τρίπτυχο βασίζεται;

Γαλήνη – Φυσικά υλικά – Άπλετο φως

Η δική μου διακοσμητική φιλοσοφία βασίζεται στο τρίπτυχο: Γαλήνη, Φυσικά υλικά, Άπλετο φως

Αν δημιουργούσατε σε δημόσιο χώρο είτε στο Ρέθυμνο, είτε στα Χανιά μια σχεδιαστική/αρχιτεκτονική παρέμβαση, ποια θα ήταν αυτή (σε δημόσιο μνημείο) και τι μήνυμα θα θέλατε να στείλετε;

Το έχω κάνει ήδη με πολύ μεγάλη τιμή και χαρά. Σχεδίασα το αρχαιολογικό μουσείο Ρεθύμνης, που στεγάζεται στην βενετσιάνικη εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου. Μου το ανέθεσε πριν μερικά χρόνια η κ. Τσιγκουνάκη (Διευθύντρια της εφορίας αρχαιοτήτων) και την ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη που μου έδειξε σε ένα τόσο σημαντικό έργο για την πόλη μας. Το κεντρικό μήνυμα του σχεδιασμού μου ήταν η ανάδειξη της ομορφιάς κάθε εποχής μέσω των εκθεμάτων τους.

Δημιούργησα τον χώρο αυτό για να συγκεντρώνω υλικά από όλο τον κόσμο και να δίνω στις δουλειές μου την απόλυτη λεπτομέρεια

Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση AmaliaDS-22 Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση AMALIA NOUKAKI SHOW ROOM Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση AMALIA NOUKAKI SHOW ROOM Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση AMALIA NOUKAKI SHOW ROOM Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση CITRUS GROVE LUXURY VILAS Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση CASA DI GEORGIOS Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση CITRUS GROVE LUXURY VILAS Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση RESIDENCE IN RETHYMNON Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση RESIDENCE IN RETHYMNON Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση VILLA MAYEIA Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση VILLA MAYEIA Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση VILLA MAYEIA Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση FEDRA SUITES Αμαλία Νουκάκη: Κυρίαρχος στόχος μου δεν είναι να ακολουθώ την παροδική τάση FEDRA SUITES

Related Posts

Νάνσυ Παλαμάρκα
Interior Designers /

Νάνσυ Παλαμάρκα

Από πού εμπνέεστε για τη διακόσμηση ενός χώρου; Οι ιδέες μου προέρχονται από την παρατήρηση της φύσης, των ανθρώπων και…

Επιμέλεια: Νικολέτα Βρέκα