Νίκος Φραγκομανωλάκης: Στην αρχιτεκτονική φωτογραφία δεν τα αφήνουμε όλα στην τύχη
Η δυσκολία κερδίζει τους φωτογράφους που έχουν αληθινό μεράκι. Είναι σίγουρα πιο απλό να πατήσεις το «κλικ» και να βγάλεις…
Επιμέλεια: Παντελής Σπυριδάκης
Το να φωτογραφίζεις ένα καινούργιο ξενοδοχείο, ένα αρχιτεκτονικό κτίσμα, μια νέα εταιρεία ή έναν επαγγελματικό χώρο είναι σαν το δείχνεις στον κόσμο που δεν γνωρίζει την ύπαρξή του! Και αυτό είναι η αρχή για να αποκτήσει ορατότητα, αύξηση πωλήσεων και εμπορική αυτοδυναμία. Αρκεί να το δείξεις σωστά! Ο Γιάννης Κανδυλάκης που έχει πλούσια εμπειρία σε αυτή την θεματική φωτογράφιση μας αποκαλύπτει τα μυστικά με τα οποία η εικόνα ενός προϊόντος ή κάποιου κτιρίου μεταμορφώνεται σε πρεσβευτή προσέλκυσης πελατών, κρατήσεων και αυξανόμενων εσόδων. Η εξειδικευμένη φωτογράφιση όταν πετύχει… κατορθώνει το κάτι παραπάνω, που είναι και το ζητούμενο!
MIRAMARE CORFU HOTEL
Ποια είναι η καλύτερη στιγμή της ημέρας για μια θεματική αρχιτεκτονική φωτογράφιση;
Η λεγόμενη «μπλε ώρα», δηλαδή είτε η δύση είτε η ανατολή του ήλιου. Ο ουρανός χρωματίζεται πιο έντονα και όλο το φως γίνεται πιο απαλό και παίρνει μια μπλε απόχρωση.
Ποια είναι η ειδικότερη προετοιμασία που χρειάζεται μια θεματική φωτογράφιση που δεν απαιτείται σε μια πιο γενική;
Όταν υπάρχει συγκεκριμένη κατεύθυνση για ένα έργο, είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχει και ο άμεσα συμβαλλόμενος στην εικόνα που συνθέτω. Για παράδειγμα, αν ο διακοσμητής έχει κάτι πολύ συγκεκριμένο σαν όραμα, του δείχνω σε ζωντα- νή ροή τις εικόνες που δημιουργώ, ώστε να υπάρχει απόλυτος έλεγχος στην τελική εικόνα.
Τι προσέχεις περισσότερο στα πράγματα που θέλεις να δείξεις σε ένα ξενοδοχείο;
Ανάλογα το κομμάτι του ξενοδοχείου που θέλει να αναδείξει ο πελάτης αλλάζει και η συνολική κατεύθυνσή μου. Πάντα προσπαθώ να αναδείξω τα κτίρια, τον περιβάλλοντα χώρο και την τοποθεσία που βρίσκεται το ξενοδοχείο. Σημαντικό, επίσης, ρόλο παίζει και το αίσθημα που θα έχει ο φιλο- ξενούμενος, όταν θα διαμείνει εκεί.
Και σε έναν επαγγελματικό χώρο; Τι αναζητάς;
Τις καθαρές του γραμμές, την λειτουργία του χώρου. Ακόμα και το πώς κινείται ο κόσμος που βρίσκεται εκεί. Επίσης, προσπαθώ να αναδείξω την αισθητική και την διακόσμηση που θέλει να πετύχει ο επιχειρηματίας.
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ NORUZ DOMES OF CHANIA
Υπάρχει κάποια δουλειά που σε δελέασε, σε παίδεψε… και την συγκράτησες στη μνήμη σου;
Σίγουρα μία κατοικία, που την σχεδίασε ο Στέφανος Σκανδάλης. Το φυσικό τοπίο και το πώς είχε εναρμονιστεί το κτίριο στο τοπίο είναι αξέχαστο. Επίσης, το πώς περνούσαν οι ιδιοκτήτες την καθημερινότητά τους στον χώρο λόγω της σχεδίασης μού έδειξε και την ουσία της αρχιτεκτονικής.
Ποιο είναι το πιο extreme πράγμα που χρειάστηκε να κάνεις για μια καλή λήψη;
Συνήθως η φωτογράφιση γίνεται σε ριψοκίνδυνες καταστά- σεις, ειδικότερα όταν πρέπει να κάνω λήψεις από την θάλασ- σα προς τα έξω αλλά ακόμα και υποβρύχιες. Πολύ συχνά πρέπει να δουλέψω σε έδαφος που δεν είναι σταθερό είτε είναι σε μεγάλο ύψος. Σε κάθε δουλειά θα υπάρ- χει μια ριψοκίνδυνη στιγμή, αλλά τις περισσότερες φορές αξίζει ο κόπος.
Μεταξύ ενός άρτιου αρχιτεκτονικού κτιρίου αλλά και ενός υπέροχου φυσικού τοπίου, σε ποιο δίνεις το φωτογραφικό σου maximum;
Αυτό το δίλημμα το αντιμετωπίζω συχνά! Με κερδίζει συνήθως το αρχιτεκτονικό κτίριο, αλλά όταν βρίσκεται και σε όμορφο φυσικό περιβάλλον είναι ο απόλυτος συνδυασμός.
Υπάρχουν παγίδες σε μια φωτογράφιση κτιρίων;Ή μυστικά;
Ένα λάθος είναι να πάθεις εμμονή με μια συγκεκριμένη γωνία του κτιρίου και να την φωτογραφίζεις συνεχώς, χωρίς να δώσεις την ίδια βαρύτητα στις άλλες μεριές του. Μυστικό είναι να επιμένεις να παρατηρείς πώς η κάθε ώρα του ήλιου αναδεικνύει το κτίριο, ώστε να διαλέξεις την κατάλληλη.
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ELOUNDA BLUE
Ποιο είναι το συναίσθημα όταν βλέπεις την πνοή που έχεις δώσει σε ένα κτίριο με την φωτογραφία σου;
Χαίρομαι πολύ όταν οι αρχιτέκτονες και όσοι έχουν συμβάλει σε ένα κτίριο βλέπουν στην εικόνα μου ότι το πλάνο τους έχει πραγματοποιηθεί.
Υπάρχουν ειδικοί φακοί για τις ευθείες ή τις γωνίες; Πώς αποτυπώνονται καλύτερα;
Υπάρχουν ευρυγώνιοι φακοί, ώστε να συμπεριλαμβάνεται όσο γίνεται μεγαλύτερος όγκος του κτιρίου στην εικόνα. Προσωπικά, χρησιμοποιώ όλο το εύρος των φακών, γιατί καθένας δίνει άλλη οπτική του έργου.
KATOIKIΕΣ ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΝΟΡΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Μπορεί μια σωστή φωτογραφία να βελτιώσει την προβολή των χώρων/ προϊόντων και να αυξήσει τις κρατήσεις τους;
Η προβολή μιας επιχείρησης είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία της εμπορικής τους επιτυχίας. Χωρίς σωστή φωτογράφιση και γενικότερα προβολή δεν αξιοποιείται το προϊόν, είτε πρόκειται για ένα ξενοδοχείο είτε για μια δημιουργία ενός chef. Η διαφορά που θα δουν οι επιχειρηματίες είναι πολύ μεγάλη και αξίζει να επενδύσουν χρήματα αλλά και προσωπικό χρόνο, ώστε να πετύχουν μια σωστή προβολή.
ΙΣΟΓΕΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟΝ ΟΙΚΙΣΜΟ ΚΟΥΦΗ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Το αρχιτεκτονικό κτίριο όταν βρίσκεται και σε όμορφο φυσικό περιβάλλον είναι ο απόλυτος συνδυασμός!